20 april 2020
Al jaren liep Ferry Jainathsingh (32) rond met de gedachte om voor zichzelf te starten. “Zou ik iets met sport gaan doen waar mijn passie ligt en wat in lijn is met mijn opleiding?”, dacht Ferry vaak voor zichzelf. Ja, want hij is geobsedeerd door sport, vertelt Ferry tijdens onze online meeting in deze coronatijd. Echter na zijn studie kwam Ferry terecht in de wereld van online marketing (en niet die van sport!). Gelukkig (voor veel bedrijven!) vond Ferry dit onderwerp zo interessant dat hij zich daarin is gaan verdiepen.
Al jaren liep Ferry Jainathsingh (32) rond met de gedachte om voor zichzelf te starten. “Zou ik iets met sport gaan doen waar mijn passie ligt en wat in lijn is met mijn opleiding?”, dacht Ferry vaak voor zichzelf. Ja, want hij is geobsedeerd door sport, vertelt Ferry tijdens onze online meeting in deze coronatijd. Echter na zijn studie kwam Ferry terecht in de wereld van online marketing (en niet die van sport!). Gelukkig (voor veel bedrijven!) vond Ferry dit onderwerp zo interessant dat hij zich daarin is gaan verdiepen.
Creatief en doelgericht streven naar het optimale niveau!
Zeven jaar lang werkte Ferry in dienst van verschillende bedrijven als online marketeer. Eind 2018 was het dan toch zo ver. Toen maakte Ferry de keuze om verder te gaan beginnen als
freelance online marketeer. De vrijheid en de afwisseling spreken hem tot op de dag het meeste aan. Het projectmatig werken naar een specifiek doel en gezien worden als dé expert geeft hem een goed gevoel, vertelt Ferry tijdens het gesprek.
“Ik heb gemerkt dat het erg moeilijk is om bij een bedrijf binnen te komen als je daar geen connectie hebt...”
Vanuit zijn rol probeert Ferry mee te denken over hoe hij maximale waarde kan leveren aan de klant. Als iets niet helemaal aansluit bij zijn expertise, dan probeert hij te kijken of er iemand binnen zijn netwerk is wie dat onderdeel beter kan invullen. Zo heeft Ferry al een paar keer mede-freelancers kunnen helpen aan mooie projecten. Ferry gelooft dat er vast weer andere mooie kansen voor hem zullen komen. Hij moet het dan ook echt hebben van zijn netwerk. “Ik heb gemerkt dat het erg moeilijk is om bij een bedrijf binnen te komen als je daar geen connectie hebt. Ergens snap ik dat wel, want bedrijven willen weten waar ze aan toe zijn.”, licht Ferry toe. Daarom heeft Ferry zichzelf als doel gesteld om elke week in contact te komen met twee nieuwe mensen, waar hij in de toekomst potentieel mee kan samenwerken. Dit kunnen bedrijven zijn, recruiters of andere freelancers.
“Het is soms jammer als een opdracht is afgelopen..."
Ruim een jaar later is Ferry nog steeds erg blij met zijn keuze om voor zichzelf te beginnen. Het geeft veel voldoening als een bedrijf blij is met je inzet en je naam noemt bij andere bedrijven. “Het is soms jammer als een opdracht is afgelopen, omdat er een goede klik is met het team en bedrijf. Hoewel er vaak weer een leuke nieuwe uitdaging voor terugkomt.”
American football: de optimale combinatie van twee passies
Ja… en sport is nog altijd ook heel belangrijk voor Ferry maar dat vult hij nu op een andere manier in. Naast dat hij zelf een paar keer per week sport, bezoekt Ferry elk jaar nationaal als internationaal verschillende sportevenementen. Van voetbalwedstrijden overal in Europa tot verschillende basketbal- en American football wedstrijden in de US. En eigenlijk trekken de Amerikaanse sporten Ferry het meest aan. Daar kan hij echt genieten van het entertainment en marketing rondom deze wedstrijden. Misschien wel de optimale combinatie van zijn twee passies: sport en (online) marketing!